Forum www.power4you.pl Strona Główna www.power4you.pl
^^ MOCNE FORUM ^^
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szkółka niedzielna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.power4you.pl Strona Główna -> IŁ 2 Sturmovik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PastorKlemens
żółta kaczuszka



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:59, 26 Lut 2008    Temat postu: Szkółka niedzielna

Nie ma głupich pytań...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturmax
szaman miejski



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce/Sligo

PostWysłany: Czw 11:44, 28 Lut 2008    Temat postu:

Cześć wszystkim,tak więc pierwsza lekcja za nami,myślałem że będzie dużo gorzej ale uważam ze jak na pierwszy raz to te starty były całkiem względne,nie spodziewałem sie ze na pierwszych zajęciach w ogóle wystartujemy we czterech a tu tylko jedna kolizja,oczywiście co do synchronizacji i lotu w szyku to jeszcze wiele do zrobienia ale mam nadzieje że będzie fajnie szło.
ps.mam taką propozycje żeby kiedyś spróbować polatać w szyku na LBS-Spitfire.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borowczyk
żółta kaczuszka



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:28, 28 Lut 2008    Temat postu:

Pierwsze koty za płoty - jak mawiają starzy indianie. Śmiać mi się chciało, bo wczoraj Grzesiek z Kamilem lecieli jak po nitce, a my z Arturem robiliśmy z tyłu za turbulencje Smile I potwierdziło się też, że będą zakwasy w nadgarstku... Jak powiedziałem o nich żonie, to popatrzyła na mnie spod brwi i powiedziała "Czy ty aby napewno tylko latałeś?...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PastorKlemens
żółta kaczuszka



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:30, 29 Lut 2008    Temat postu:

Witam.

Polataly my, polataly i trzeba by spróbować jakoś to poukładać. Proponuje układ taki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Kamil jako prowadzący, Artur lewe skrzydło, Rafał zamyka, ja prawe skrzydło. Jednocześnie Kamil i Artur tworzą pierwsza parę a Rafał i ja drugą. (przyda się jak będziemy rozdzielać szyk lub podczas walki)

To jest propozycja. Jeżeli ktoś czuje się lepiej na innej pozycji to krzyczeć proszę.

Pamiętajcie, że w locie w parze skrzydłowy trzyma się prowadzącego (czyli Artur Kamila a Rafał mnie) i to jest punkt odniesienia skrzydłowego. Natomiast gdy lecimy we czwórkę, punktem odniesienia dla wszystkich jest Kamil i każdy pilnuje tego co robi prowadzący a nie reszta ekipy. I np. jeżeli prawy skrzydłowy lata gdzieś po krzakach to zamykający i lewy mają być na miejscu. A jeżeli prowadzący lata po krzakach to wszyscy latają po krzakach.

Pozycja skrzydłowego jest pokazana na forum. Zapewnia ona trochę przeniżenia względem prowadzącego. Zamykający leci po śladzie prowadzącego jeszcze niżej niż skrzydłowi.

Widok od tyłu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PastorKlemens dnia Pią 0:46, 29 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PastorKlemens
żółta kaczuszka



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:54, 29 Lut 2008    Temat postu:

Od razu zakręty coby było jasne mniej więcej co jest ważne.

W zakręcie utrzymujemy płaszczyznę formacji zatem nie latamy tak:

źle źle źle źłe
[link widoczny dla zalogowanych]

tylko staramy się tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

i kiedyś tam tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Musimy pamiętać jeszcze o jednej ważnej rzeczy. W zakręcie prędkości prowadzącego i skrzydłowych muszą się różnić. W zakręcie w lewo, lewoskrzydłowy będzie miał do pokonania krótszą drogę w tym samym czasie zatem będzie musiał zwolnić (w praktyce o kilka procent na manetce gazu). Analogicznie prawoskrzydłowy będzie musiał gonić po większym łuku.

To tak na początek a reszta wyjdzie w praniu Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PastorKlemens dnia Pią 1:02, 29 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturmax
szaman miejski



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce/Sligo

PostWysłany: Pią 1:57, 29 Lut 2008    Temat postu:

Pastor cieszy mnie że podszedłeś do sprawy w tak przejrzysty i profesjonalny sposób,takie posty na pewno bardzo nam początkującym bardzo pomogą a już z pewnością takim którzy nie mieli nigdy dotąd nic wspólnego z lataniem czyli ja,dzięki takim postom sprawy na pewno szybciej się potoczą,przynajmniej teoretycznie,POZDRAWIAM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturmax
szaman miejski



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce/Sligo

PostWysłany: Pią 2:03, 29 Lut 2008    Temat postu:

A co do układu w szyku mi takie położenie jak najbardziej odpowiada,ale jeżeli ktoś chciałby sie zamienić to nie widzę przeciwwskazań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PastorKlemens
żółta kaczuszka



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:06, 29 Lut 2008    Temat postu:

Kamil, Rafał co wy na to? Myślę, że w trakcie latania każdy popróbuje różnych ustawień i każdy będzie tam gdzie mu najlepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
^KamiL^
Administrator



Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Irlandia

PostWysłany: Pią 17:36, 29 Lut 2008    Temat postu:

PastorKlemens napisał:
Kamil, Rafał co wy na to? Myślę, że w trakcie latania każdy popróbuje różnych ustawień i każdy będzie tam gdzie mu najlepiej.


Grzesiek jak zwykle podszedł do sprawy bardzo profesjonalnie i warto bardzo dokładnie przestudiować informacje zarówno z tego działu jak i z pozostałych... Nie znam pilota który nauczył się latać z książek ale gdyby nie one to trwałoby to duuużo dłużej dlatego korzystajcie, zadawajcie pytania...

Ale przede wszystkim praca nad własnymi umiejętnościami - tego każdy musi nauczyć się sam to będzie okrutne co powiem ale wspólne latanie w naszej grupie nie wystarczy. Latanie w grupie to wspólne loty doświadczonych pilotów gdyż jest ono bardzo trudne... Pilot wykonujący manewry wraz z teamem musi w 100% umieć wykonać je solo - jeżeli nie umie jest zagrożeniem dla pozostałych. Dlatego będziemy trenować, trenować i powtarzać wszystko aż każdy manewr będzie perfekcyjny i każdy w grupie będzie swobodnie umiał go wykonać. Chłopaki tutaj nie ma ciśnienia! Przede wszystkim to świętna zabawa i nauka! A my chcemy ją uprawiać na najwyższym poziomie!

Na początek w wolnych chwilach (kiedy żony nie ma, nie widzi -heh sami wiecie) proponuję włączyć IŁa off-line ustawić sobie bombera jako friendly
i ćwiczyć lot w szyku w opraciu o to co napisał Grzesiek - czyli po prostu swoją pozycję - zobaczycie jak szybko przyniesie to efekty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borowczyk
żółta kaczuszka



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:58, 29 Lut 2008    Temat postu:

To fakt. Kawa na ławę, czarno na białym... Jeśli, z tego co mówił Grzegorz, pozycja zamykającego jest najuciążliwsza, to myśle, że jak tam nauczę się latać właściwie, to potem na innych będzie mi już łatwiej się odnaleźć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PastorKlemens
żółta kaczuszka



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:50, 11 Mar 2008    Temat postu:

Cześć.

Nawiązując do podnoszenia swoich kwalifikacji i umiejętności panowania nad sprzętem latającym proponuję trochę rozrywki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jakiś zdolny człowiek ułożył kilka misji, których wykonanie wymaga trochę wiedzy i trochę umiejętności. Lata się na różnych typach samolotów co pozwala zapoznać się z najpopularniejszym sprzętem latającym. Misje zajmują nie więcej niż 5-10 minut. Natomiast jeżeli osiągnie się poziom, kiedy dowolne zadanie jestem w stanie świadomie wykonać (nie, że się udało) to skillsy rosną Smile

Polecam taką zabawę bo można się dużo nauczyć. Jakby ktoś się zawiesił na zadaniu i potrzebował podpowiedzi to pytać na forum. Ale nikt się nie dowie jak to wprost zrobić Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PastorKlemens
żółta kaczuszka



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:05, 12 Mar 2008    Temat postu:

To ja jeszcze dopiszę jak zainstalować.

1. Zwartość katalogu VIDEO przegrać do katalogu records (D:\Program Files\Ubisoft\IL-2 Sturmovik 1946\records). Możemy obejrzeć jak wykonać niektóre zadania włączając Play Track.
2. Z katalogiem For_good_pilots można podziałać na kilka sposobów. Ja zrobiłem tak że w całości przegrałem go do kampanii polskiej (cały katalog, nie zawatość) (D:\Program Files\Ubisoft\IL-2 Sturmovik 1946\Missions\Campaign\Pl)
W ten sposób wybieram w menu pilot carrier -> kampania polska i widać nazwę For_good_pilots.
Mam nadzieję, że nie namotałem.
miłej zabawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturmax
szaman miejski



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce/Sligo

PostWysłany: Pią 22:13, 18 Kwi 2008    Temat postu:

Cześć wszystkim podniebnym asom ,coś cichuteńko w tej szkółce ,jakiś niesamowity przestój w lotach,ja wiem że ostatnio pogoda była kiepska" i ten wiatr i ten deszcz,wilki jakieś "ale ostatnio się wypogodziło i wieża kontroli lotów powinna dać pozwolenie na start a więc proponuję zgadać się na jakiś nie daleki termin żeby razem polatać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
^KamiL^
Administrator



Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Irlandia

PostWysłany: Pią 22:21, 18 Kwi 2008    Temat postu:

To prawda mamy niezłą abstynencję ostatnio... ale to wynika właśnie z tego, że latamy cały czas:) Tylko, że w realu i dlatego nie wystarcza już czasu na latanie on-line...(mówię tu w imieniu Grześka i swoim) wiecie jak to jest są rzeczy ważne i ważniejsze... Ale jak tylko znajdę chwilkę to coś zmontujemy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borowczyk
żółta kaczuszka



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:42, 29 Kwi 2008    Temat postu:

To fakt, że ostatniomało było =YD= na serwerach HL... Miło byłoby się spuknąć i porzeźbić co nieco... Hej Kamil, czy w Guinnesslandzie macia długi weekend? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.power4you.pl Strona Główna -> IŁ 2 Sturmovik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin